وی افزود: در این شرایط به شهردار تهران تذکر می دهم که رسالت این سامانه ها برقراری ارتباط مستقیم و بی واسطه با شهروندان به عنوان صاحبان اصلی شهر و چشمان بینای شهر با مدیران است و می بایست درخواست های ایشان و انتقادات آنها در اسرع وقت بررسی شود و پاسخ های دقیق به آنها داده شود. کاهش تخلفات، جلب رضایت شهروندان، افزایش کارآمدی و بهبود عملکرد مهمترین وظیفه این سامانه هاست و لازم است با اصلاح ساختارها، به کارگیری افراد صالح، متخصص و دلسوز زمینه های تحول و نقش آفرینی این سامانه ها فراهم شود.
رئیس کمیته شفافیت شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اصل هشتم قانون اساسی حق امر به معروف و نهی از منکر را برای مردم قائل شده است و جامعه ای که این اصل در آن رعایت شود هیچگاه به انحراف کشیده نمی شود. فراموش نکنیم مردم حق دارند بر مسئولین نظارت داشته باشند و نظرات و پیشنهادات خود را منتقل و با نظارت بر امور به بهترین شیوه ممکن در اجرای آن دخالت کنند.
وی گفت: شورای اسلامی شهر می خواهد حق مردم را در شهرداری عینیت ببخشد، فرصت ارتباط باید به طورمساوی و عادلانه در اختیار شهروندان باشد که ما را ارزیابی کنند و ما نیز از انتقادات و پیشنهادات آنها استفاده کنیم.
صادقی تاکید کرد: لازم است گزارشی تحلیلی از عملکرد سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ شامل مهمترین دغدغه ها و انتقادات شهروندان و شیوه های رسیدگی و پاسخگویی تهیه و در اسرع وقت به شورای اسلامی شهر(کمیته شفافیت و شهر هوشمند) ارائه شود.