فعالیت بیوقفه خط ۱۴۸۰ از سال ۱۳۷۲ تاکنون
مهدی میرمحمد صادقی در گفتوگو با آتیهآنلاین در غرفه سازمان بهزیستی کشور در نمایشگاه ۱۸۰ روزه دستاوردهای وزارت کار گفـت: فعالیت خط ۱۴۸۰ (مشاوره رایگان تلفنی) از سال ۱۳۷۲ آغاز شده است و خوشبختانه بدون تعلیق و توقف خدمات مشاوره ای تخصصی آن تداوم داشته است.
وی افزود: با توجه به اینکه بیش از ۵۰۰ نفر مشاور در این خط مشغول به فعالیت در سراسر کشور هستند و بخش عمده ای از آنها نیروهای خرید خدمتی و بیرون از سازمان هستند، بنابراین تامین حقوق و دستمزد این نیروها و بهروزرسانی تکنولوژی پاسخ دهیها از عمده ترین اقدامات سازمان بهزیستی در جهت تداوم فعالیت مشاوره ای موثر این خط است.
مسئول خط مشاوره رایگان تلفنی بهزیستی ورود کرونا را در افزایش فعالیت خط ۱۴۸۰ موثر دانست و گفت: قبل از ایام کرونا فعالیت خط ۱۴۸۰ (مشاوره رایگان تلفنی) از ۸ صبح تا ۸ شب بود اما با شیوع کرونا از ۸ صبح تا ۱۲ شب تغییر کرد.
میرمحمد صادقی یکی از امتیازات این خط را امکان مشاوره آنی و رایگان عنوان کرد و افزود: کسانی هستند که نیاز به مشورت آنی دارند و نمی توانند هزینه های جانبی آن را پرداخت کنند، ولی در هر استانی مشاورانی که با فرهنگ آن استان آشنا هستند و به زبان محلی در آن استان به پرسش های تماس گیرندگان پاسخ می دهند و اگر موضوع خیلی بحرانی باشد و نیاز به مداخله فوری باشد به خط ۱۲۳ ارجاع داده می شود.