JAI NewsRoom مدیریت

برگزاری جلسه ابلاغ سیاست‌های سازمان بهزیستی کشور در همدان

31 خرداد 1401 | 11:08
برگزاری جلسه ابلاغ سیاست‌های سازمان بهزیستی کشور در همدان

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان همدان،  مدیرکل بهزیستی همدان در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های تمام کارکنان ومعرفی سرپرست جدید معاونت مشارکت‌های مردمی حوزه معاونت مشارکت‌ها معاونت مشارکت‌ها را مکمل سه حوزه تخصصی اجتماعی، توانبخشی، پیشگیری دانستند.

محمدمهدی شاهقدمی افزود: با توجه به در پیش بودن سفر ریاست جمهور به استان و عید غدیر به تلاش همگانی در جهت استفاده مناسب از فرصت‌های پیش رو در جهت جلب مشارکت‌های مردمی و  ارائه خدمات باکیفیت به جامعه هدف تاکید کرد.

وی در بحث مراکز اقامتی میان مدت عنوان کرد: مراکز اقامتی میان مدت سبب ارتقاء کیفیت خدمات پیشگیری از اعتیاد می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به وظایف مسئولان مراکز اقامتی میان مدت گفت: رعایت دستورالعمل سازمان و برخورد مناسب با خانواده بیماران از مهم‌ترین  وظایف مسئولان مراکز اقامتی میان مدت است.

شاهقدمی خاطرنشان کرد: هدف سازمان بهزیستی افزایش کیفیت و نه کمیت است. در درجه نخست‌ باید اقدامات لازم به منظور رعایت مفاد دستورالعمل و پروتکل بهزیستی انجام شود.

معاون هماهنگی مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان در این جلسه در خصوص ابلاغ سیاست‌های کلی ریاست سازمان گفت: پیشبرد امور در راستای اهداف مشارکت‌های مردمی‌ کار ریل‌گذاری برای سایر معاونت‌ها است.  

وی افزود: نیاز سنجی مردم، مراکز به خصوص مراکز مثبت زندگی حالت انتفاعی است و ما در این حوزه به باید با استخراج چالش‌ها و مشکلات، واگذاری مراکز، نهضت پایش مراکز و لغو مجوز موسسات و مراکز ناکار آمد و با برنامه‌ریزی مناسب راه‌حلی برای مشکلات پیدا کنیم.

یاسر عزیزی سعید خاطرنشان کرد: شفاف‌سازی هزینه‌کرد کمک های مردمی باعث اعتمادسازی می شود. ارائه راهکار و برنامه‌ریزی برای جذب حداکثری مشارکت‌های مردمی، جلوگیری از موازی کاری نهادهای حمایتی، متمرکز کردن کمک‌ها جهت همپوشانی توزیع آنها بین نیازمندان و اتخاذ راهکارهایی جهت ارتقای سطح خدمات به مددجویان و افراد تحت پوشش موسسات خیریه و نیازمند ضروری است.

 گفتنی است در ادامه جلسه به ابلاغ سیاست‌های کلی رئیس جمهور در حوزه معیشت، مسکن، اشتغال، جلب مشارکت‌های مردمی اشاره کرد و مقرر شد:

-با ریل‌گذاری تقاطع فعالیت‌ها مشخص شود.

-درگاه‌های ارتباطی با مردم و برش ارتباطی مردمی مشخص شود که نیازها به مردم چه هستند.

-مردم به صورت انتفاعی وارد نشوند.

-بخش مردمی متخصص باشد و خدمات فقط انتفاعی نشود.

-نظام مسائل سازمان بهزیستی مورد تاکید قرار گیرد.

-مشکلات مشخص و از ظرفیت دانشجوها و دانش آموزان نخبه و ... استفاده شود.

-واگذاری موسسات به معنای رهاسازی خدمات نیست بلکه نظارت شود.

-نهضت پایش صورت گیرد و مجوز موسسات ناکارآمد لغو شود و رتبه‌بندی مراکز هم لحاظ شود.

-اطلس هوشمند و لحظه‌ای جهت رصد و پایش اقدامات صورت پذیرد.

 -چه میزان از دارایی‌های سازمان واگذار شود.

-کمیسیون ماده ۲۶ نماد حرفه‌ای از خدمات باشد و فعالیت‌های بیشتری صورت گیرد.

 -سخت‌گیری و آسان‌گیری بیش از حد انجام نشود.

-نظام احسان و نیکو کاری موردتاکید است.

-منابع مالی از منابع بودجه ۱۴۰۱ و مشارکت‌های مردمی  مشخص شود.

-جلسه مشارکت‌های استانی به فوریت تشکیل شود و فعالیت‌ها مشخص شود.

-مشارکت‌ها پروژه محور باشد.

 -برنامه‌های پیشگیری برای جامعه تعریف شود.

 -بانک اطلاعات خیرین استانی و شهرستانی ایجاد شود.

 -در حوزه مددکاری فعالیت‌های بیشتری انجام شود.

بازگشت به فهرست