JAI NewsRoom مدیریت

سنجش نیاز بازار مبنای تاسیس کارگاه تولیدی باشد

22 مرداد 1401 | 11:50
سنجش نیاز بازار مبنای تاسیس کارگاه تولیدی باشد

اولیا علی بیگی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین اظهار داشت: افرادی که به عنوان تولیدکننده به حوزه‌های تولید و خدماتی مختلف ورود کرده و اقدام به انجام فعالیت در این بخش‌ها می‌کنند، طبیعتاً باید علم، دانش و تجربه لازم را برای این مهم داشته باشد که یکی از مهم‌ترین ابزارها برای آغاز اصولی فعالیت اقتصادی و تولیدی، دانش بازاریابی و سنجش بازار محصولاتی است که باید در چرخه تولید کارگاه قرار گیرند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران و کارآفرینان پیش از اقدام به تاسیس بنگاه‌ها و آغاز فعالیت‌های تولیدی باید به مسئله بازریابی و بازار محصولات تولیدی به عنوان یکی از چالش‌های اساسی تولید توجه داشته باشند، تصریح کرد: در واقع پیش از هراقدامی، سرمایه‌گذاران و تولیدگران باید نیاز بازار به محصول تولیدی را مورد سنجش قرار دهند و به عبارتی به شرایط بازار در خصوص اشباع یا نیاز به محصول موردنظر توجه داشته باشند.

این کارشناس حوزه بازار کار در ادامه اضافه کرد: در گذشته بدون مبنا قراردادن کارهای کارشناسی، شناخت عوامل بازار و عرضه و تقاضای کالاهای تولیدی در بازار مصرف اقدام به ایجاد و تاسیس کارگاه‌هایی با کارکرد یکسان در کشور و یک منطقه می‌شد که امروزه نتیجه آن با تعطیلی بسیاری از این کارگاه‌ها مشخص شده و بسیاری از افراد شاغل در آنها با مسئله بیکاری مواجه شده‌اند.

علی بیگی با بیان اینکه اهمیت همزمانی ارائه طرح اقتصادی و توجیه اقتصادی در راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: اساس این مهم باید بر بازاریابی و سنجش نیاز جامعه به کالای یا خدمات تولیدی استوار باشد.

رئیس هیأت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی‌ کار کشور در ادامه عنوان کرد: ظرفیت بازار برای پذیرش محصولات تولیدی باید به میزان کافی باشد و از طرف تولیدگران سنجش آن اثرگذار است.

این فعال و کارشناس حوزه کار همچنین تصریح کرد: پس از سنجش شرایط عرضه و تقاضا در بازار کار، بسترهای دیگر برای تاسیس کارگاه‌ها باید فراهم شده و ایجاد فرصت‌های شغلی، کمک به ارتقاء و رونق تولید و همچنین کسب سود و منفعت سرمایه‌گذار در این بستر محقق شود.

وی همچنین گفت: کارگاه های تولیدی در راستای ایجاد بسترهای مناسب برای ارائه محصولات تولیدی در بازار مصرف داخلی و برون مرزی نیازمند حمایت های مختلف دولت در بخش‌های تسهیلاتی، قوانین و مقررات و البته تسهیل شرایط مجوزهای کسب و کار و فعالیت‌های اقتصادی هستند.

بازگشت به فهرست