وی گفت: در سالهای اخیر که عبارت «تربیت رسانهای» را زیاد میشنویم و به کار میبریم، بارها با این سؤال روبهرو شدهایم که مگر عنوان «سواد رسانهای» چه اشکالی دارد که به دنبال جایگزینی برای آن هستیم؛ حد و مرز «تربیت رسانهای» تا کجاست و قرار است چه کاری کند که «سواد رسانهای» از انجام آن ناتوان است؛ این «تربیت رسانهای» از کجا آمده و معادل چه اصطلاح یا عبارت یا حیطه علمی و دانشگاهی در جهان است.
مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در این نشست، مربیان و نوجوانان با یکی از پرتکرارترین ابرمضمونهای آثار نمایشی کودکان و نوجوانان آشنا میشوند و میآموزند که چطور فضا را برای مواجهه هوشمندانه با این مفاهیم و محتواها آماده کنند؛ موضوع نخستین جلسه نگاه تربیتی به پویانمایی «میچلها علیه ماشینها» است که در سالهای اخیر مورد توجه ویژه قرار گرفته است.