JAI NewsRoom مدیریت

کاهش حجم مراجعات میلیونی با ارائه خدمات الکترونیک تامین‌اجتماعی در کرمان

04 تیر 1402 | 12:26
کاهش حجم مراجعات میلیونی با ارائه خدمات الکترونیک تامین‌اجتماعی در کرمان

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان کرمان، محمود شیخ‌شعاعی، در این نشست از افزایش یک درصدی کارگاه‌ها در سال گذشته خبر داد و افزود: امروزه کارفرمایان به راحتی و با دریافت رمز لیست حق بیمه خود را بدون مراجعه به این سازمان ارسال می‌کنند.

وی انجام ارائه خدمات به صورت غیرحضوری را از اقدامات مهم این سازمان دانست و افزود: در راستای ارائه خدمات الکترونیک، در حال حاضر این سازمان با ۴۹ خدمت غیرحضوری که تا پیش از این بصورت حضوری انجام می‌شد از حجم مراجعات میلیونی کاسته است.

شیخ‌شعاعی آموزش را یکی از برنامه‌های این سازمان دانست و بیان کرد: بیشتر مشکلات امروزه کارفرمایان به دلیل نداشتن اشراف به قوانین و مقررات سازمان تامین‌اجتماعی است که در این‌باره با هماهنگی ستاد و شعب این سازمان از سال گذشته بنا به درخواست تشکلات، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی شده و هم اکنون نیز دوره‌هایی را جهت برگزاری در دست اقدام داریم.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان کرمان با اشاره به برخی از درخواست‌های کارفرمایان، گفت: تعدادی از خواسته و مسائل کارفرمایان را باید در سطح ملی و یا طرح در مجلس و ایجاد قانون در این زمینه پیگیری کرد.

شیخ شعاعی در جمع کارفرمایان حاضر در این نشست، اشاره‌ای به بخشودگی جرایم کارفرمایان داشت و بیان کرد: در راستای شعارسال و نامگذاری سال۱۴۰۲ از سوی مقام معظم رهبری به "مهار تورم و رشد تولید" بخشودگی جرایم کارفرمایان از اول خردادماه سال جاری به مدت سه ماه به صورت غیرحضوری در سامانه خدمات غیرحضوری به آدرس (es.tamin.ir) و در اقساط ۱۲ ماهه تا ۳۶ ماهه با شرایط مربوط به این دستورالعمل در حال انجام است.

بازگشت به فهرست