دسترسی مردم به سامانه اعلام تخلفات به صورت غیرحضوری
قیومی در گفتوگو با آتیه آنلاین افزود: از اینرو اداره کل بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان تأمین اجتماعی نسبت به راهاندازی سامانههای نظارتی مانند سوتزنی، رسیدگی به شکایات و دیگر برنامهها، در این زمینهها اقداماتی اساسی انجام داده که به همین منظور ریاست دبیرخانه شورای اصلاح نظام اداری و صیانت از حقوق مردم بر عهده این اداره کل است.
او گفت: با توجه به تکلیف بازرسی سازمانها و نهادهای دولتی در مورد مبارزه با فساد و در اجرای منویات مدیرعامل سازمان، این اداره کل با ایجاد سامانه سوتزنی و ایجاد یک صفحه اینترنتی برای دریافت گزارشهای مفاسد احتمالی از عامه مردم با رعایت اصل محرمانگی و عدم الزام فرد گزارشدهنده به ثبت اطلاعات شخصی، امکان لازم را برای در دسترس قرار گرفتن حوزه نظارت عالی سازمان با مخاطبان خود برقرار کرده است.
قیومی افزود: در این راستا، این اداره کل با همکاری اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی نسبت به تهیه پوستر جهت اطلاعرسانی به مخاطبان خود و قرار دادن کد QR برای دسترسی سریع آنان به سامانه اقدام کرده و در حال حاضر پوستر یادشده در مبادی ورودی تمامی مراکز درمانی، بیمهای و شرکتهای تابعه سازمان نصب شده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه اکثر خدمات سازمان تأمین اجتماعی الکترونیکی شده، در همین راستا، اداره کل بازرسی و رسیدگی به شکایات این سازمان اقدام به راهاندازی سامانههای الکترونیک کرده است.
تلاش برای بهرهبرداری از ظرفیتهای سازمان بازرسی برای اهداف عالیه تأمین اجتماعی
مشاور مدیرعامل و مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان تأمین اجتماعی گفت: با توجه به اینکه برای اعلام گزارش مخاطبان سازمان الزامی به مراجعه فیزیکی به سازمان مرکزی ندارند و در زمان ثبت گزارش نیز الزامی به افشای هویت خود ندارند، بنابراین در صورت مشاهده هرگونه تخلف مردم و ذینفعان سازمان با خاطری آسوده و بدون زحمت مراجعه حضوری و به صورت غیرحضوری، میتوانند مورد را اعلام کنند.
قیومی بیان کرد: اداره کل بازرسی در راستای صیانت از حقوق بیمهشدگان و جامعه هدف اقدام به راهاندازی دبیرخانه شورای اصلاح نظام اداری و صیانت از حقوق مردم و سامانه رسیدگی به شکایت کرده است و همچنین به صورت الکترونیکی و بازرسیهای ادواری، موردی و نامحسوس بررسییهای لازم را انجام میدهد.
قیومی همچنین درباره نگاه اداره کل بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان در راستای تعامل مثبت و سازنده با مراجع نظارتی برون سازمانی مانند سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: اداره کل بازرسی و رسیدگی به شکایات، نماینده سازمان تأمین اجتماعی در بازرسی کل کشور و به عنوان متولی پاسخگویی به سازمان بازرسی کل کشور بوده و پنجره واحد سازمان در پاسخگویی به گزارشها و مکاتبات سازمان بازرسی کل کشور محسوب میشود.
مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان تأمین اجتماعی گفت: همچنین در استانها، رؤسای ادارات بازرسی و رسیدگی به شکایات به عنوان نماینده سازمان در بازرسی کل استانها هستند که در این زمینه تلاش شده تا از ظرفیتهای سازمان بازرسی کل کشور در راستای اهداف عالیه سازمان تأمین اجتماعی بهرهبرداری شود.