JAI NewsRoom مدیریت

توسعه بازارهای صادراتی شرکت معدنی املاح ایران

16 آبان 1402 | 16:10
توسعه بازارهای صادراتی شرکت معدنی املاح ایران

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از شستا، مهدی بوربور، مدیرعامل شرکت معدنی املاح ایران در جلسه ارزیابی عملکرد ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ شرکت، در خصوص اقدامات صورت گرفته و اقدامات پیش‌رو گفت: در دوره ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ با رشد ۶۳ درصدی فروش نسبت به بازه مشابه سال گذشته، ۱۱۳ درصد بودجه تعیین شده را محقق کرده‌ایم.

وی با اشاره به مقاصد صادراتی شرکت گفت: صادرات شرکت نیز در شش ماهه ابتدایی سال با رشد ۴۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱۴ درصد از بودجه شش ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ را محقق کرده است.

بوربور افزود: با توجه به استراتژی افزایش صادرات، شناسایی بازارهای جدید را در دستور کار قرار داده‌ایم، بازارهای صادراتی ارمنستان و آذربایجان در صادرات نمک و بازار صادراتی پاکستان در صادرات سولفات سدیم به بازارهای پیشین صادراتی شرکت پیوسته اند.

بوربور همچنین در اظهارات خود از رشد ۷۲ درصدی حاشیه سود خالص، و رشد ۸۳ درصدی سود ناخالص که به ترتیب ۱۴۹ و ۱۴۴ درصد از بودجه شش ماه ابتدای سال ۱۴۰۲ را محقق کرده است، خبر داد.

وی در ادامه صحبت‌های خود از پروژه سولفات پتاسیم که اولین پارک نمک ایران خواهد بود بعنوان یکی از دستاوردهای با اهمیت شرکت معدنی املاح ایران یاد کرد که تاکنون ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

شرکت معدنی املاح ایران در سال ۱۳۶۳ باهدف اکتشاف، استخراج و فرآوری املاح مختلف معدنی تبخیری تاسیس شد. این شرکت در سال ۱۳۷۵ در سازمان بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد و به شرکت سهامی عام تبدیل شد. هم اکنون با شش واحد تولیدی و دو طرح توسعه در حال اجرا، بزرگترین تولیدکننده سولفات سدیم و از بزرگترین تولیدکنندگان نمک تصفیه شده در ایران است.

بازگشت به فهرست