JAI NewsRoom مدیریت

اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی

27 اردیبهشت 1403 | 10:51
اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی

مخاطب‌شناسی یکی از مهم‌ترین نکاتی است که روابط عمومی باید به آن توجه داشته باشد. سازمان تأمین اجتماعی با گستره متنوع مخاطبان، پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. روابط عمومی‌های سازمان باید با شناخت دقیق مخاطبان درون و برون سازمانی شامل همکاران، بیمه‌شدگان، مراکز طرف قرار داد، مجامع سیاسی و اجتماعی و ... و رصد کردن دقیق سلایق و افکار آنها، می‌تواند برنامه‌های ارتباطی و اطلاع‌رسانی مؤثر خود را تدوین کند. روابط عمومی ها در سایه مخاطب شناسی دقیق می‌توانند نقش بی‌نظیر خود را در تصمیم سازی و تصمیم‌گیری مدیران ارشد سازمان ایفاء کنند.

خوشبختانه در سنوات اخیر با ورود نیروهای جوان و دارای تحصیلات مرتبط با حوزه ارتباطات اتفاق خوبی در ساختار و نیروی انسانی روابط عمومی‌های سازمان رخ داده است. از سوی دیگر به نظر می‌رسد با توجه به اهمیت و نقش بسیار تاثیرگذار روابط عمومی در فرایندهای سازمان لزوم الصاق و اجرای پیوست ارتباطی در برنامه‌های مهم سازمان بسیار احساس می‌شود.

عقیده دارم که ماشین ارتباطات سازمان باید ١۰ گام جلوتر از ماشین عملیاتی آن حرکت کند تا با بسترسازی مناسب و ایجاد آمادگی موردنیاز برای عملیات برنامه‌های سازمان با کمترین مقاومت و هزینه و همچنین سرعت بیشتر به سمت هدف حرکت کند.

شرح وظایف تدوین‌شده متناسب با ماموریت‌های جدید و متنوع سازمان نیست و باید بازنگری‌هایی اعمال شود. تقویت دانش همکاران از طریق برنامه‌های آموزشی می‌تواند در توانمندسازی آنها بسیار موثر باشد. ایجاد راهکارهای خلاقانه و استفاده از تکنولوژهای جدید به منظور ارتباط بیشتر با بیمه‌شدگان ضرورت دارد.

تقویت جایگاه همکاران در ساختار تشکیلاتی و افزایش نقش روابط عمومی به صورت رسمی در تصمیمات مدیریتی ضرورت دیگری است که باید به صورت جدی به آن پرداخته شود. علاوه بر این، استفاده از تجربه و دانش همکاران بازنشسته که سال‌های مدیدی در این واحد خدمت کردند در ارتقاء سطح دوره‌های آموزشی همکاران می‌تواند تاثیرگذار باشد.

نکته آخر اینکه نمی‌توان چشم‌ها را بر واقعیت‌های تکنولوژی بست. استفاده درست از فناوری‌های نوین می‌تواند سرمایه اجتماعی عظیمی برای سازمان در پی داشته باشد.

بازگشت به فهرست