روابط عمومی باید پاسخگوی صادقانه و شفاف به مردم و جامعه باشد
به گزارش آتیهآنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان، علیرضا دوست محمدی در همایش روابط عمومیهای مدیریت درمان تامین اجتماعی ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی را تبریک گفت و افزود: در دنیای امروز که ارتباطات به سرعت در حال تحول است، (روز روابط عمومی و ارتباطات) به ما یادآوری میکند که با استفاده از مقوله ارتباطات مخاطبین خود را شناسایی و درک ایشان را نسبت به سازمانی که درآن فعالیت میکنیم ارتقاء داده و تثبیت کنیم.
وی افزود: سرمایه اجتماعی یک سازمان اعتماد مشتریان آن سازمان است روابط عمومی از یک سو باید پاسخگویی صادقانه و شفاف به مردم و جامعه و ایجاد تفاهم و رفع سوتفاهمها بین سازمان و جامعه هدف باشد و از سوی دیگر با نگاه تعاملی در درون ساختار سازمانی به انعکاس مشکلات کارکنان به مدیران ارشد سازمان باشد، در واقع روابط عمومی، چشم بینا و گوش شنوای هر مجموعه است.
رییس اداره روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: مدیران سازمان باید نگاه ویژهای به حوزه روابط عمومی داشته باشند و پیوسته چالشهای این حوزه را مرتفع کند، ایجاد ردیفهای شغلی، تخصیص اعتبارات مالی، افزایش امکانات و تجهیزات روابط عمومیهای باید مورد تاکید قرار گیرد.
وی افزود: روابط عمومیها با درک هوشمندانه و عالمانه از موضوعات تلاش میکنند با ایفای نقش حرفهای خود، تأثیرات و تغییرات شگرفی را در رویدادهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... برجای بگذارند. روابط عمومیها میتوانند با بازنمایی فعالیتها و بازخوردگیری مستمر از ذینفعان از این فعالیتها و انعکاس آن به مدیران ارشد، سازمان را در پیشبرد اهداف و خلق فرصتهای جهش سازمان در راستای خدمت به مردم قرار دهند.
دوست محمدی بیان کرد: امروز، دشمنان قسم خورده ایران به دنبال گرفتن آرامش مردم، ایجاد ناامیدی در جامعه و ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی هستند و در این راستا به شدت تلاش میکنند، لذا انعکاس دستاوردهای ماندگار نظام، دولت و سازمان در امتداد جهش تولید، جهاد تبیین و امیدآفرینی از افضل عبادت است.
وی در ادامه گفت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اگر کاری میکنید به مردم اطلاعرسانی کنید که چه اتفاقی افتاده است لذا روابط عمومی باید بعنوان پل ارتباطی بین مردم و خدمتگزارانشان عمل کنند و هر آنچه خدمتگزارانشان بهعنوان یک وظیفه انجام دادهاند را به سمع و نظر مردم برسانند و در این تلاش و کوشش توجهشان به خدا باشد، دلسرد نشوند، چرا که این یک عمل انسانی و اسلامی در راه خداست، کار در راه خدا دلسردی ندارد، چون هرچه زحمت بشتر اجر زیادتر و هر چه گرفتاری زیادتر نزد خداوند ارجمندتر خواهید بود.