JAI NewsRoom مدیریت

فراهم شدن امکان خوداظهاری شاغلان بدون بیمه

06 تیر 1403 | 15:28
فراهم شدن امکان خوداظهاری شاغلان بدون بیمه

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، محمدی دسترسی آسان به خدمات این سازمان و ارائه درخواست خدمات بدون نیاز به مراجعه به شعب را از رویکردهای اصلی مورد توجه در این سازمان برشمرد و افزود: با هدف تسهیل در ارائه خدمات و توسعه پوشش بیمه‌ای و صیانت از حقوق بیمه‌ای کارگران، گزینه خوداظهاری و ثبت درخواست برای افراد فاقد گزارش بازرسی، در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir و برنامه کاربردی "تامین من" فعال شده است.

وی ادامه داد: با این اقدام، اگر فردی در کارگاهی اشتغال دارد و تاکنون در زمره بیمه‌شدگان کارگاه قرار نگرفته، می‌تواند با مراجعه به سامانه مذکور درخواست خود را برای بیمه شدن و بهره‌مندی از خدمات بیمه ثبت کند. پس از ثبت درخواست، بازرسان سازمان تأمین‌اجتماعی در اسرع وقت برای انجام بازرسی به محل کارگاه مراجعه کرده و نتیجه بررسی درخواست نیز از طریق پیامک به شخص متقاضی اطلاع‌رسانی می‌شود.

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: بیمه‌شدگان شاغل در کارگاه‌های مختلف می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی، تمامی بازرسی‌های بیمه‌ای انجام شده که نام آنان در آن بازرسی‌ها درج شده باشد را مشاهده و در صورت مغایرت دستمزد، نوع شغل و مدت کارکرد، اعتراض خود را در سامانه خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی برای بررسی ثبت کنند.

محمدی با اشاره به اینکه امکان مشاهده نتیجه گزارش بازرسی کارگاهی برای کارفرمایان نیز در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان فراهم شده، گفت: کارفرمایان می‌توانند طبق مفاد ماده ۴۷ قانون تأمین‌اجتماعی، نتیجه گزارش بازرسی انجام شده از کارگاه یا کارگاه‌های خود را با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان مشاهده و در صورت اعتراض، درخواست خود را به‌صورت غیرحضوری در این سامانه اعلام کنند.

بازگشت به فهرست