کسب رتبه نخست بهزیستی آذربایجانشرقی در ارزیابی واحدهای زیرمجموعه وزارت کار در سطح کشور
به گزارش آتیهآنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی آذربایجان شرقی، براساس گزارش مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در این ارزیابی که با حضور، استقرار و بررسی دقیق مستندات در دستگاههای تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفت، در حوزه بازرسی فضای عمومی و رتبه بندی واحدهای زیرمجموعه وزارت متبوع در چهار محور سلامت اداری، حقوق شهروندی، ارتباطات سازمانی، شایستگیهای مدیریتی و حوزه ارزیابی عملکرد ادارهکل بهزیستی آذربایجان شرقی موفق به کسب رتبه نخست در بین اداره کل های بهزیستی سراسر کشور شد.
این گزارش براساس عملکرد محورها و معیارهای تدوین شده تهیه میشود و شامل وضعیت امتیاز کسبشده، تحلیل و جمع بندی، تعیین سطح هر یک از محورها و معیارها، شناسایی نواقص عملکردی، موانع و چالش ها و نقاط قوت احصاء شده و راهکارهای اجرایی است.
همسوسازی، ایجاد انسجام و هماهنگی در انجام و تحقق ماموریتهای محوله واحدهای تابعه در استانها، ایجاد همافزایی و مدیریت اثربخش و کارآمد امور توسط واحدهای استانی، ارائه پیشنهادهای موثر و کاربردی برای رفع موانع موجود به تفکیک سازمان های ذیربط و رصد مستمر اجرای تصویب نامه حقوق شهروندی و …. از اهداف، ضرورت و نتایج بازرسی است و حوزه شمول این بازرسی، عملکرد حوزه های عمومی واحدهای اجرایی سازمان های تابعه، شامل سازمان های تامین اجتماعی، بهزیستی، آموزش فنی و حرفه ای، بانک توسعه تعاون، بانک رفاه کارگران، صندوق بیمه روستائیان و عشایر، صندوق بازنشستگی کشوری و ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانها است.
گزارش تحلیلی بازرسیهای ادواری به صورت سالانه و با حضور کارشناسان مجرب وزارت به صورت میدانی و در بین تمام دستگاههای حوزه وزارت در سطح کشور انجام میگیرد و افراد گروه های بازرسی، براساس برنامه مدون و پیشبینی شده موظفند کلیه وظایف مرتبط با دستگاه ذیربط را براساس چک لیست مربوطه، بررسی و گزارش خود را پس از جمع بندی به دفتر بازرسی ارائه دهند.
براساس گزارش نتایج مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال ۱۴۰۲، اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی با کسب امتیاز ۹۹.۸ با سطح خیلی خوب، جایگاه برتر و نخست را بین ادارهکل های بهزیستی سراسر کشور، از آن خود کرد.