JAI NewsRoom مدیریت

بهره‌مندی ۴ هزار نفر از خدمات اورژانس اجتماعی بهزیستی زنجان

16 آبان 1403 | 11:37
بهره‌مندی ۴ هزار نفر از خدمات اورژانس اجتماعی بهزیستی زنجان

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان زنجان، روح اله خدابنده لو با بیان این مطلب افزود: هدف اصلی اورژانس اجتماعی در قدم اول کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و مداخله به موقع در بحران‌های فردی و خانوادگی است که می‌تواند به حفظ سلامت روان فرد و جامعه کمک کند.

وی با بیان اینکه برنامه اورژانس اجتماعی شامل خدمات تخصصی به‌موقع و در دسترس است که به صورت شبانه‌روزی و رایگان در مرکز مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، خط ۱۲۳، خدمات سیار اورژانس اجتماعی ارائه می‌شود گفت: مرکز مداخله در بحران به عنوان مرکز محوری در برنامه اورژانس اجتماعی است که دارای دو بخش سرپایی و نگهداری موقت است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به تماس نزدیک به سه هزار نفر از ابتدای سالجاری با خط ۱۲۳ مداخله در بحران اورژانس اجتماعی بیان کرد: اقدامات اورژانس اجتماعی شامل پذیرش، خدمات تخصصی، ترخیص و پیگیری پس از ترخیص است و خدماتی متناسب با نیاز افراد را به صورت رایگان وشبانه‌روزی به جامعه هدف خود ارائه می‌کند.

وی با اعلام یک هزار و ۳۵۸ مداخله در بحران از طریق تماس با خط ۱۲۳ به نحوه پذیرش در مراکز اورژانس اجتماعی اشاره کرد و افزود: در این مراکز افراد می‌توانند به صورت خود معرف و یا با معرفی توسط خدمات سیار، خط تلفن اورژانس اجتماعی ۱۲۳، یا از طریق مراجع قضایی، انتظامی، سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط به مرکز مراجعه کنند.

خدابنده لو گفت: پس از پذیرش در این مراکز، ارزیابی‌های تخصصی اجتماعی، روان‌شناختی، بهداشتی، درمانی و حقوقی صورت می‌گیرد و تیم تشخیص مرکز با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته و متناسب با نوع مشکل مراجعه کننده، تصمیم‌گیری کرده و سپس نسبت به ارائه خدمات تخصصی به افراد اقدام می‌کند.

مدیرکل بهزیستی زنجان یادآور شد: در حال حاضر برنامه اورژانس اجتماعی در ۵ شهرستان و با ۶ خودرو ، خدمات تخصصی و سریع اورژانس اجتماعی را به عموم ارائه می‌کند.

بازگشت به فهرست