افزایش ۳۲ درصدی استفاده از خدمات مشاورهای تامین اجتماعی قم
به گزارش آتیهآنلاین به نقل از ایرنا، اکبر جهانگیری با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون در سطح استان قم ۲۵ هزار و ۷۴۷ بیمه شده از خدمات مشاورهای تامین اجتماعی بهرهمند شدند افزود:۹۲ درصد مشاورهها حضوری و تنها هشت درصد بهصورت غیرحضوری بوده و این در حالی است که ۶۵ درصد استفادهکنندگان از این خدمات را بیمهشدههای مرد و ۳۵ درصد را بیمهشدههای زن شامل میشوند.
وی ادامه داد: در حوزه مستمریها از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۶ هزار و ۲۵۴ نفر از خدمات مشاورهای بهرهمند شدند که البته بیشترین مشکلات مطرح در این حوزه مربوط به بازنشستگی جانبازان، معلولان و میزان مستمری دریافتی بودهاست.
رییس اداره ارتباطات مردمی و خدمات نوین تامین اجتماعی قم بیان کرد: در حوزه امور بیمهشدهها نیز بیش از پنج هزار و ۳۸۰ نفر از خدمات مشاورهای بهرهمند شدند.
وی با بیان اینکه بیشترین مسائل مطرح در این حوزه شامل بیمه از کارافتادگی، اختیاری، نقل و انتقالات بیمهای، غرامت دستمزد ایام بیماری، بارداری و حوادث ناشی از کار بودهاست افزود: نحوه جمعآوری سوابق بیمهای و سوابق رانندگان، شرایط بیمه شدن، اعتراض به بدهی توسط کارفرما، درخواست انجام بازرسی و شرایط قراردادهای بیمهای از دیگر مشکلات مطرح بیمهشدهها در بخش مشاوره بوده است.
جهانگیری یادآور شد: تعدادی از بیمهشدهها نیز تاکنون در زمینه مسائلی همچون امور درمانی، کمیسیونهای پزشکی و بیمه مکمل مستمریبگیران مورد مشاوره قرار گرفتهاند.
وی با اشاره به بهرهمندی ماهانه بیمهشدهها از خدمات مشاورهای گفت: ماهانه بهطور متوسط ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از خدمات مشاورهای تامین اجتماعی در استان قم بهرهمند میشوند.
رییس اداره ارتباطات مردمی و خدمات نوین تامین اجتماعی قم هدف از ایجاد مراکز مشاورهای تامین اجتماعی در شعب را آشنایی با قوانین تامین اجتماعی، نحوه ارائه خدمات سازمان تامین اجتماعی، رفع مشکلات بیمهای و آگاهسازی مراجعان از حقوق و تکالیفشان در مقابل سازمان عنوان و بیان کرد: حجم گسترده فعالیتها، تنوع در ارائه خدمات، افزایش تعهدات، بالا رفتن میزان انتظارات بیمهشدهها، وجود تشکیلات کارفرمایی و کارگری سبب شده که ارائه خدمات به بیمه شدهها با حساسیت بیشتری دنبال شود.