JAI NewsRoom مدیریت

رسیدگی به ۵۷۰ درخواست مردمی در تامین اجتماعی قم

18 دی 1403 | 15:11
رسیدگی به ۵۷۰ درخواست مردمی در تامین اجتماعی قم

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی قم، شهاب الدین گائینی با بیان این مطلب افزود: طرح این تعداد درخواست، نشان دهنده اعتماد مردم استان و بزرگترین سند افتخار و نقطه قوت تامین اجتماعی در انجام بهتر وظایف محسوب می شود.

وی با اعلام اینکه تامین اجتماعی برای مشارکت مردم در زمینه مبارزه با فساد صفحه ویژه‌ای برای رسیدگی به شکایات و سامانه سوت زنی به آدرس bazresi.tamin.ir راه‌اندازی کرده است، گفت: مردم می‌توانند در بخش رسیدگی به شکایات بیمه شدگان و سامانه سوت زنی بصورت کاملا غیرحضوری شکایت خود را از فرآیندها، تخلفات و نحوه ارائه خدمات مرتبط با حوزه تامین اجتماعی را ثبت کنند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

رییس اداره بازرسی و رسیدگی به شکایات اداره کل تامین اجتماعی قم بیان کرد: مطابق قانون هر فعل و ترک فعلی که موجب خسارت به بیت المال یا حقوق عامه مردم شود فساد است که مواردی چون تقاضای رشوه، کلاهبرداری، اختلاس، تبانی و رفتارهای سوء، برخی از مصادیق فساد هستند.

گائینی گفت: برای مبارزه با فساد و پیشگیری از آن در دستگاه‌های اجرایی، ساز وکارهای مختلفی در سطح کشور و استان وجود دارد اما مبارزه جدی با فساد جز از طریق مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت نظارت اجتماعی ممکن نیست. برای فراهم کردن زمینه این مشارکت، نهادهای نطارتی تلاش می‌کنند استفاده از فرایندها و سامانه‌های غیر حضوری برای همه مردم در دسترس باشد.

وی با اشاره به اینکه این اداره کل بعنوان بزرگترین سازمان‌ بیمه‌گر و ارائه دهنده خدمات اجتماعی در استان که در حوزه بیمه ای مشغول به خدمت است و بجز خدمات وسیع غیرحضوری، ۱۰ نقطه تماس مستقیم با مردم دارد، افزود: برای تمام مردم در بخش سامانه سوت زنی این امکان وجود دارد تا برای ثبت کم کاری، تخلف یا فساد احتمالی که وجود دارد گزارش خود را بصورت ناشناس ارسال کنند.

گائینی درباره سامانه سوت زنی و اهمیت آن در جامعه بیان کرد: سوت زن به کسی گفته می‌شود که فسادی را در بخش دولتی، عمومی و یا خصوصی اعلام و بابت این اقدام کاملا تحت حمایت نهادهای مربوطه قرار می‌گیرد بطوریکه فرد سوت‌زن با خیال راحت و بدون مشخص شدن هویتش می‌تواند آن فساد را به اطلاع مراجع ذی ربط برساند.

رییس اداره بازرسی و رسیدگی به شکایات اداره کل تامین اجتماعی قم تاکید کرد: این اطمینان را به مردم می‌دهیم که در اولین فرصت به بررسی موضوع، اصلاح امور و برخورد قاطع با متخلفین و حمایت از بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان قم می‌پردازیم.

وی افزود: با توجه به اینکه درجامعه کنونی کنترل و نظارت بر دستگاه‌های گسترده با روش‌ها وابزار سنتی گذشته به خوبی میسر نمی‌شود، استفاده از امکانات و تکنولوژی روز که بتواند فاصله بین دستگاه‌ها و مردم را از میان بردارد، ضروری است.

گائینی با بیان اینکه این اداره براساس وظیفه ذاتی خود کلیه مراحل رسیدگی به شکایت را در صورت درخواست مخاطبان، بصورت محرمانه بررسی می‌کند گفت: افرادی که از وقوع تخلفات بیمه‌ای متحمل ضرر و زیان مالی شده‌اند می‌توانند علاوه بر مراجعه به سامانه اینترنتی bazresi.tamin.ir، در سامانه نظارت مردمی ۱۴۲۰ و یا با حضور در اداره کل تامین اجتماعی استان قم، شکایات خود را ثبت کرده تا در کمترین زمان ممکن بررسی شود.

بازگشت به فهرست