ثبت بیش از ۱۹ هزار تماس با اورژانس اجتماعی خراسان رضوی در سال جاری
به گزارش آتیهآنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی، مهدی برجی با اعلام این خبر افزود: تعداد ماموریتهای اعزامی اورژانس اجتماعی از ابتدای سال جاری نیز ۸هزار و ۱۴۱ ماموریت بوده و تعداد کل پذیرششدگان در مراکز مداخله در بحران ۶ هزار مورد است.
وی ادامه داد: بیشترین تماسها در حوزه کودکآزاری بوده که بر حسب شدت و نوع آسیب، مداخلات متفاوتی اعم از پذیرش در مراکز کودکان بدسرپرست یا ارائه خدمات سرپایی از طریق مراکز مداخله در بحران صورت گرفته است .
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: اورژانس اجتماعی تلفیقی از سه فعالیت، مداخله در بحران فردی و خانوادگی، اجتماعی و خط۱۲۳ است. خدمات سیار توسط خط ۱۲۳ در حالت سرپایی و در محل به وسیله خودرو اورژانس اجتماعی بهصورت شبانهروزی ارائه میشود. مرکز مداخله در بحران نیز با هدف ارائه خدمات تخصصی و فوری به صورت سرپایی و خوابگاه موقت به زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی فعالیت میکند.
وی درباره برخی از خدمات ارائه شده در مراکز مداخله در بحران، گفت: خدمات سرپایی شامل خدمات تخصصی مددکاری اجتماعی، روانشناسی، پزشکی، روانپزشکی، حقوقی و سایر خدمات مرتبط است که به افراد مشمول ارائه میشود. همچنین، خدمات نگهداری موقت به زنان و دخترانی که در معرض آسیب یا آسیبدیده اجتماعی هستند، اختصاص دارد.
برجی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۲ مرکز اورژانس اجتماعی در خراسان رضوی فعال هستند، افزود: اورژانس اجتماعی در سطوح اول و دوم پیشگیری که شامل مداخله در بحران ، آموزش و آگاه سازی گروههای در معرض آسیب هستند، فعالیت میکند و هدف اصلی اورژانس اجتماعی کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی است.