JAI NewsRoom مدیریت

تشکیل «غیر حضوری» پرونده درمانی برای بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی

14 اسفند 1403 | 13:23
تشکیل «غیر حضوری» پرونده درمانی برای بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، مهندس رامین معتمد، مدیر خدمات نرم‌افزارهای درمانی این شرکت با تاکید بر پیشرفت روز افزون استفاده از فناوری‌های نوین برای بهبود ارائه خدمات پزشکی در سیستم‌های درمانی بیان کرد: یکی از این تغییرات مهم (استفاده از فناوری‌های نوین)، پیاده سازی گایدلاین‌های مربوطه، جهت تشکیل پرونده بیماران به صورت الکترونیک و بدون مراجعه است. پروژه تشکیل پرونده الکترونیک بیماران بدون مراجعه توسط کارشناسان نرم‌افزارهای درمانی شرکت اجرا شده است که گام مهمی در جهت توسعه سامانه‌های مکانیزه بهداشتی و درمانی محسوب می‌شود.

وی افزود: این اقدام نه تنها صرفه‌جویی در زمان و افزایش دقت و کارایی را در پی دارد که می‌تواند تأثیر مثبتی بر کیفیت خدمات پزشکی داشته باشد.

معتمد در ادامه اعلام کرد: با اجرای پروژه تشکیل پرونده غیرحضوری بیماران، مراحل تشکیل پرونده آنها به سه مرحله پرسشنامه درمانگری، بررسی سابقه، ایجاد پرونده جدید تقسیم می‌شود.

به گفته مدیر خدمات نرم افزارهای درمانی شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین، در مرحله پرسش و پاسخ، پزشک سوالات مرتبط با هر دارو را پاسخ داده و تاریخ پایان پرونده را مشخص می‌کند، سپس این اطلاعات توسط سامانه نسخه الکترونیک تحلیل می‌شود. در مرحله بررسی سابقه، پس از جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات در سامانه نسخه الکترونیک، سامانه تایید نسخه معاونت درمان به‌طور خودکار و با بررسی پرونده بیمار، در صورت نیاز اقدام به تشکیل و یا ویرایش پرونده می‌کند. نهایتا در صورتی که بیمار پیشتر پرونده‌ای نداشته باشد، سامانه به‌ صورت خودکار پرونده جدید برای بیمار ایجاد می‌کند. در صورت وجود پرونده قبلی با ثبت مراجعه جدید، دریافت خدمات را تسریع می‌کند.

معتمد در ادامه به بررسی و توضیح در خصوص مزایای تشکیل پرونده الکترونیک پرداخت و گفت: یکی از دستاوردهای اجرای این پروژه، ایجاد سریع و آسان پرونده پزشکی بیماران مزمن توسط پزشک معالج بیمار است که نهایتا اخذ تصمیمات درمانی آگاهانه‌تری را برای بیمار به همراه دارد. از سوی دیگر غیرحضوری شدن فرآیند تشکیل پرونده، بیماران را از مراجعه فیزیکی به دفاتر اسناد پزشکی معاونت درمان استانی بی‌نیاز می‌کند که می‌تواند منجر به افزایش رضایت‌مندی بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی شود.

بازگشت به فهرست