JAI NewsRoom مدیریت

درخشش مدیریت درمان تأمین اجتماعی گیلان در خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان

18 اردیبهشت 1404 | 09:38
درخشش مدیریت درمان تأمین اجتماعی گیلان در خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان، فریدحبیبی رودسری با ارائه گزارشی جامع از عملکرد سال ۱۴۰۳، از ثبت رشد قابل توجه در اغلب شاخص‌های درمانی خبر داد و این دستاوردها را نتیجه برنامه‌ریزی هدفمند، تلاش تیم درمان و نگاه مردمی دانست.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان، از افزایش مراجعه به مراکز درمانی تامین اجتماعی استان خبر داد و افزود: در سال ۱۴۰۳ تعداد مراجعات سرپایی به پزشکان عمومی، متخصص و دندانپزشکان به حدود دو میلیون ویزیت رسید؛ آماری که رشد دو درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد و نشانگر اعتماد روزافزون مردم به خدمات درمانی ارائه شده توسط مراکز درمانی تامین اجتماعی استان است.

وی با بیان اینکه در حوزه دارویی و آزمایشگاهی به بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار مراجعه کننده خدمت ارائه شده است گفت: در حوزه آزمایشگاهی به حدود ۲۰۰ هزار مراجعه کننده و حوزه دارویی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار مراجعه کننده خدمت ارائه شده است که این حجم، بیانگر پوشش گسترده دارویی برای بیمه‌شدگان است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان با اشاره به جهش ۲۳.۵ درصدی آمار اعمال جراحی درسال ۱۴۰۳ بیان کرد: ضریب اشتغال تخت بیمارستان رسول اکرم (ص) به حدود ۸۲ درصد و این رقم در بیمارستان شهید املاکی کومله حدود ۶۵ درصد رسیده است؛ رقمی که حاکی از بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های بستری و افزایش رضایت‌مندی بیماران است.

حبیبی رودسری از تشکیل بیش از ۱۵۸ هزار پرونده برای بیماریهای مزمن تا پایان سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: ما در مجموعه مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گیلان با رویکرد پیشگیرانه، نه‌تنها درمان بلکه شناسایی و مراقبت هدفمند را در اولویت قرار داده‌ایم تا بتوانیم از تحمیل هزینه‌های سنگین به مردم و نظام سلامت جلوگیری کنیم.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت استمرار این روند، بیان کرد: امروز، عملکرد ما فقط در قالب عدد نیست بلکه در پشت هر آمار یک زندگی، یک خانواده و یک امید وجود دارد که در تلاش هستیم تا در سال‌های آینده خدمات خود را هوشمندتر، گسترده‌تر و مطلوبتر به مردم عزیز استان گیلان ارائه دهیم.

بازگشت به فهرست