JAI NewsRoom مدیریت

بیش از ۲۰۶ هزار تماس با سامانه مشاوره تلفنی بهزیستی مازندران

19 اردیبهشت 1404 | 11:16
بیش از ۲۰۶ هزار تماس با سامانه مشاوره تلفنی بهزیستی مازندران

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، فریبا بریمانی با بیان این مطلب گفت: ارائه این تعداد خدمات مشاوره‌ای، دستاوردی بزرگ و نمادی از اثربخشی خدمات روانشناختی بهزیستی مازندران در راستای ارتقای سلامت جامعه است.

وی افزود: شماره تلفن ۱۴۸۰ بهزیستی، مشاوره در تمام مراحل زندگی از جمله خانوادگی، تربیتی، تحصیلی و روانی است. این شماره تماس، امکان مشاوره تلفنی را برای مردم فراهم آورده است تا با کمترین هزینه از کمک‌های مشاوران و متخصصان برای برطرف کردن نیازهای روحی و بهبود احساس سلامت روانی بهره گیرند.

مدیرکل بهزیستی مازندران بیان کرد: صدای مشاور با خط تلفن به شماره ۱۴۸۰، به عنوان پل ارتباطی بین مردم و متخصصان روانشناسی، همه روزه حتی در ایام تعطیل از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۲ شب آماده پاسخگویی به تماس‌گیرندگان در حوزه های مختلف از جمله مشکلات فردی، طلاق، خانوادگی، کودک و نوجوان، تحصیلی، شغلی، پیش از ازدواج، و تقویت مهارت های زندگی است.

وی با اشاره به تمرکز بهزیستی بر گسترش کیفی و کمی خدمات، گفت: در سال گذشته، بیش از ۲۰۶ هزار نفر از هموطنان با این خط تماس گرفتند که نشان دهنده اعتماد جامعه به خدمات تخصصی بهزیستی و نیاز مبرم به حمایت های روانشناختی در شرایط پیچیده امروزی است.

بریمانی ضمن تاکید بر اهمیت "دسترسی آسان، سریع و محرمانه" به مشاوران مجرب بیان کرد: هدف ما کاهش آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی افراد در تصمیم گیری‌های حیاتی و ارتقای تاب‌آوری روانی جامعه است. خدمات خط ۱۴۸۰ رایگان است تا همه اقشار امکان استفاده از آن را داشته باشند.

وی از همکاری مشاوران متعهد و متخصص استان تقدیر کرد و از شهروندان خواست برای مواجهه سازنده با چالش های روانی، خانوادگی و اجتماعی، از ظرفیت های سامانه صدای مشاور ۱۴۸۰ بهره ببرند.

خط ملی صدای مشاور ۱۴۸۰ بهزیستی، بصورت سراسری و با حضور روانشناسان باتجربه، یکی از مراجع معتمد برای مداخلات بموقع روانشناختی در ایران محسوب می شود.

بهزیستی مازندران ۱۶۲ هزار خانوار با ۳۶۰ هزار نفر جمعیت را زیرپوشش دارد.

بازگشت به فهرست